30 éves tábori kávéfőző

Megint egy gyöngyszemre találtam a régi kacatok között. Ez a tábori kávéfőző még a nagyapámé volt. Tökéletesen működik bár sokáig állt a kis réz dobozában így a tömítéseket ki kellet cserélni, de egyébként mindene hibátlan. A készlet teljes volt és már fel is töltöttem.



A készlet tartalma:

1 db réz tároló doboz

1 db kotyogós kávéfőző két lefőző csappal

1 db kávéfőző állvány (alumínium)

2 db feles pohár a kávénak (alumínium)

2 db tartó a poharakhoz, mert azok nagy fel tudnak hevülni (alu)

1 db alu doboz a cukornak

1 db alu doboz a kávénak

1 db ali kávés kanál az adagoláshoz, keveréshez



Tehát mint látjátok mindenre gondoltak. Na de, hogy mivel is fogom lefőzni a kávét??

Egy ilyen kincset nyilván nem rakok a tűzhelyre, ezért az első gondolatom a mécses volt, de mint kiderült annak nem elég magas a hőfoka. Bementem a helyi háztartási boltba és kértem egy kis segítséget a dologhoz. Nagy meglepetésemre az eladó majdhogynem meg vette tőlem a ketyerét, de szerencsére ellen tudtam állni a kísértésnek és a visszautasításom ellenére az eladó is kedves maradt. A spiritusz zselét választottam végül, bár a spiritusz kocka is megfelelne a célra, de ez valahogy praktikusabbnak tűnt.




Amikor végre mindenem megvolt, nem tudtam megállni, hogy ne próbáljam ki. Megtöltöttem vízzel, betömtem a kávét, összeraktam és begyújtottam a spirituszt. Egy kicsit tovább kellett várni mint egy átlag tűzhelyen működő kávéfőzőnél de végül ez is működött. Szépen csöpögött - a végén már folyt - a két kis csövön kifele a forró fekete nedű amit úgy szeretek. 

Nem is szaporítom a szót, íme a videó:

Remélem tetszett! :) Igyekszem minél több ilyen régi "kacatról" bemutatót csinálni! :)