Facebook változtatások - megszűnik a like box!


A napokban néhány változtatást kellett eszközölnöm egy általam kezelt blogon. Ennek eredményeképp le kellett, hogy vegyem a Facebook LikeBox modult. Gondoltam semmi probléma, kettő perc alatt visszaállítom, amúgy sem árt egy kis gyakorlás. Egy korábbi cikkemben már leírtam pontosan, hogy is kell ezt csinálni. Ott azokat a visszajelzéseket kaptam, hogy ez valóban egyszerű és, hogy milyen jól összeszedtem és leírtam a menetét a dolognak. Nos el kell, hogy keserítsem a bloggereket. Ugyanis ez jelenleg



NEM ILYEN EGYSZERŰ!!


Az eddigi rendszerben több lehetőséged is volt a Facebook LikeBox, LikeGomb, ShareGomb beágyazására a blogodba, honlapodba amikor rákattintottál a "GET CODE" gombra. Most azonban szabályszerűen programozói ismeretek szükségesek a beillesztéshez. Jelenleg egyetlen lehetőség van a beágyazásra, miszerint el kell helyezni egy rövid kódot a blogod/honlapod html kódjában, majd a modul html kódját arra a helyre ahova a LikeBox-ot szeretnéd elhelyezni a honlapodon. 

Természetesen volt app kiválasztva, csak kitöröltem!
Még segítséget is kapunk, mit hova kell elhelyezni így ez nem is olyan bonyolult. Ezt gondoltam Én is, majd megpróbáltam a blogban elhelyezni a dolgot. Na ekkor kezdődtek a gondok! Elhelyeztem a megadott helyen a kódot és rányomtam a mentés gombra azzal a céllal, hogy megyek berakom a modult a helyére. A blogger pedig kidobott egy hibaüzenetet. Amit megpróbáltam értelmezni, és javítani legjobb tudásom szerint. A hibát azonban ennek ellenére sem sikerült elhárítani. 

Kétségbeesésemben megpróbálkoztam azzal, hogy a hibaüzenet ellenére elhelyezem a modul kódját a blogon. Semmi eredménye nem lett!! Illetve a modul helyzetét a rendszer érzékelte és elhelyezte körülötte a dizájnban beállított  modul szegélyt. Ez elég nagy csalódás volt és azon nyomban írtam is a Facebooknak, hátha tudnak segíteni vagy legalább megmondják, hogy Én voltam túlságosan béna. 

Akiknek van már Facebook LikeBox, LikeGomb vagy egyéb hasonló és tökéletesen működik, azok nyílván azt hiszik, hogy Őket ez nem érinti. Szinte látom magam előtt az első gondolatot: 

"Minek olvastam Én ezt el? Semmi közöm hozzá..."

Máris megmondom, hogy miért! Mint írtam, eredetileg, Facebook LikeBox-ot szerettem volna elhelyezni az említett blogon. Direkt el van mentve a könyvjelzőim közé a Facebook Developers oldala, hogy csak egy kattintással elérhessem. Most is ezt a jól megszokott utat követtem és szinte azonnal az arcomba nyomul egy figyelmeztető üzenet!


IGEN, JÓL OLVASOD!! A Facebook Like Box plugin megszűnik működni 

2015.06.23-án!

Az üzenetben említett Page Plugin amely átveszi a helyét kárpótolni fog mindenkit. Ez funkcióiban és szépségében is messze lekörözi a Like Box-ot. Azonban ameddig ez a beillesztési mód hibás marad addig nem sokra megy vele az ember. Jónak látnám, ha visszakapnánk az eredeti "válassz egy lehetőséget" című beágyazási oldalt!  

Természetesen itt is elmondom, hogy nem volt lehetőségem több felületen is kipróbálni a beágyazást, így amit leírtam egyedül a blogger felületeire vonatkozik. Várom a visszajelzéseket, hogy kinek, hogy sikerült a dolgot megoldania és persze Én is jelentkezem, amint meg van a megoldás. 

Átgondolva az egészet, azt remélem a legjobban, hogy ez nem egy eredménye a Facebook és Google közötti rivalizálásnak. 

Megjegyzések